Сенсорна кімната « Чарівний світ»
Згідно Угоди про надання гранту, укладеної між Програмою розвитку Організації Об'єднаних Націй, допоміжним органом Організації Об'єднаних Націй, створеним Генеральною Асамблеєю ООН та громадською організацією «Білокуракинська районна організація людей з інвалідністю «Святителя Луки» від 13 липня 2020 року здійснюється реалізація проєкту
«Розвивальна сенсорна кімната для дітей з особливими потребами Чарівний світ» . На 01.09.2020 року отримано перший транш в сумі 91696 грн. Ці гроші використано згідно заявленого бюджету на придбання реабілітаційного обладнання та супутніх товарів для функціонування сенсорної кімнати.
Більш ніж 40 років тому в Голландії зародилася ідея стимулювання систем сприйняття в штучно створеному середовищі. Спочатку вона розроблялася для дітей з низькою мотивацією до навчання. Поняття "сенсорна кімната" вперше ввела Марія Монтессорі – італійський педагог, доктор і вчена. В її розумінні, це приміщення з великою кількістю навчального матеріалу для дітей. У медицині, навчальному процесі і реабілітації хворих – такі приміщення мають попит та показують хороший результат.
Сенсорна кімната – це спеціально організоване середовище, оснащене обладнанням для стимуляції систем сприйняття: нюхової, тактильної, слухової, зорової, смакової та вестибулярної. Як стимулятор на органи чуття використовують звуки, світло і колір, запахи, масажні поверхні.
Чим же корисна сенсорна кімната?
Психічний, емоційний та інтелектуальний розвиток дітей залежить від сенсорного розвитку. Людина реагує на те, що відбувається всередині організму і довкілля органами почуттів. Вони відправляють нервові сигнали в центральну нервову систему (ЦНС), а її функції регулює головний мозок. Чим більше різних сигналів від органів почуттів отримує ЦНС, тим більше створюється нейронних зв'язків, а отже, розвивається мозок дитини.
Завдяки процедурам стимуляції різних сенсорних систем, ми можемо домогтися таких ефектів:
Розслаблення – зняття м'язового та емоційного напруження.
Стимуляція сенсорного сприйняття і рухової активності.
Розвиток концентрації і управління увагою.
Підвищення позитивних емоцій шляхом стимулювання психічної і пізнавальної активності.
Розвиток правої півкулі головного мозку, а значить – творчих здібностей, уяви, інтуїції.
Корекція і відновлення зорово-моторної координації.
Корекція та відновлення рецепторної чутливості.
Корекція психічних станів – зниження агресії та тривожності.
Профілактика розумової і фізичної перевтоми.
Все реабілітаційне обладнання ГО «Білокуракинська районна організація людей з інвалідністю «Святителя Луки» передає у відділенні комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю КУ « ЦНСП» Білокуракинської СТГ , яке знаходиться у приміщенні водолікарні .
Заняття в такій кімнаті даруватимуть дітям відчуття безпеки, розслабленості, радості. На відміну від звичайної ігрової, сенсорна кімната – не є місцем для відпочинку, дитина в ній повинна робити спеціальні вправи з використанням обладнання.